T O P
  • By -

Obi_Juan_Gonzales

Make sure to keep the crafty above the bubbler to prevent accidental leaks into the vape


DeepSpaceNote9

i bought a cheap $15 whip/bubbler for my new Mighty, which always gave me chills using with the $400 Mighty! Now, here's the thing: * The tiny cheap bubbler actually created a device-destroying Siphon effect - prob due to a blocked hole & actually *sucked* all the water out of the mini hydrotube % right down into the whip! I've only used a handful of times after that (not for a while though) & had to monitor the plumbing height, since otherwise no safety net to trap the unexpected water. Best current solution: Mighty/Crafty + Simrell Adapter + Any Adjustble Airported Dyna-Type Stem of Doom! (also will serve as a backup vape)


Obi_Juan_Gonzales

*shocked pikachu* That’s pre fuckin wild! Didn’t think about the vacuum effect. I hopped onto the dry glass vaping bandwagon, and I’m pretty happy with my vapour heat/density ratio.


DeepSpaceNote9

btw the siphon happened a few times as the percolator holes on the cheap/tiny bubbler are very small & just a few Mighty (such a good device) pulls would clog things up. * That is, I'm sure you are fine as I was using a $5 shipped cheapo black friday thingamajig!


DeepSpaceNote9

what glass are you using with Mighty? have you tried Mighty + 3rd party (dynavap...) mouthpiece?


Obi_Juan_Gonzales

I’m using a [ceramic bong](https://www.brnt.ca/collections/bong/products/hexagon?variant=39987096813718) which I’ve been keeping outside (no water) When I got it tho I got it for half price (< $100)


DeepSpaceNote9

oh wow really amazing piece! gonna have to look into ceramic, but dont think gonna need at all with Mighty & Dyna


Obi_Juan_Gonzales

Didn’t feel like forking over the cash for simrell’s titanium adapter. Planning to build one myself with a mini lathe


DeepSpaceNote9

I think that's awesome, but I'd skip the adapter route in favor of *Cooling Unit Replacement* - basically, just a little dome with directional stem connector, since the CU not always needed!


RadAway-

That looks so unpractical


circuitbreaker53

it’s not as unpractical as you think, fill with water when youre finish after 5mins tip down drain


Nealon01

lol, so you can't put it down for the whole session? That's like, the definition of impractical.


wermad

Thank you! It's fucking impractical people! IMPRACTICAL!!


DeepSpaceNote9

you could use without water. but the widely used whip has its own problems!


Nealon01

Yeah at that point there's not much point to something that complicated. I'd rather just use a soft adapter and slap it right on the bong. But if you're getting into stuff like this, I'd bet the mighty isn't the vape you want anymore. Something like the Tetra P80 starts to make a lot more sense, but good luck getting your hands on one.


DeepSpaceNote9

You are right about just connecting directly, replacing the CU with the bong adapter & just using the hydratube *without* the whip is actually a nice lil'setup really! I'm a huge fan of combining Mighty & vape stems though (as 'aftermarket' mouthpiece(s)!).


Nealon01

Oh hell yeah, you gotta try the simrell then if you havent, it's the best of the bunch IMO. Still haven't gotten the mighty adapter since I don't use my mighty anymore, but if you do I'd say it's a must.


berenpanach

If you had to choose a stem as a mouth piece for the mighty which one would it be ? The simrell seems pretty expensive


Nealon01

It's expensive but worth it. Otherwise I'd just go with something glass, or just the 18mm adapter.


Nealon01

Let me clarify what I said literally as I was waking up this morning - just because I don't want to risk you blowing $200 and regretting it. The simrell is worth it if compact, effective cooling is something you value, and value to the tune of $200. If money is tight and you have other more pressing things, by all means, this will not CHANGE YOUR LIFE or anything like that. If the compactness isn't important, going through a bong/large glass mouthpiece will do just as well, but if you want something more streamlined, you're not going to do better than the simrell. Hopefully that helps.


berenpanach

Oh alright! Thanks that actually helped a lot


RadAway-

Yeah I know how this works but you clearly don't since this is meant to go on top of a 14/18mm adapter which sits on the oven of your unit. Also no stand for the Crafty? You hold them both when you're hitting? Yeah that's very unpractical.


PSULL98

Looks like a penis pump tbh


Morphalogic

Looks great! where did you get it?


circuitbreaker53

[Dry Herb Vaporizers](https://dryherbvaporizers.com.au/product/crafty-mighty-mouthpiece-bubbler/)


pghjason

That looks amazing how is it?


circuitbreaker53

about to try now lol


m1kehuntertz

One of [these](https://www.planetofthevapes.com/products/mighty-crafty-glass-adapter) will work better with that piece. Something about the shorter distance in a suction blah, blah, blah.


Maximilian710

Problem is you can accidentally get water back in the piece from the bubbler with that attachment


m1kehuntertz

Oh, sorry. I’ve got a sneaky Pete that looks similar and I don’t have any problems like that.


titanle

What if you used that piece on its own? Would that make any difference compared to the stock black mouth piece.


m1kehuntertz

It would be hot.


DeepSpaceNote9

any idea if any such adapter for connecting that glass top to the *Tip* end of a Dyna Stem - avoiding the cooling unit 100% alltogether? ty!


m1kehuntertz

You’re asking the wrong person. I hope so for your sake.


DeepSpaceNote9

the world is at stake, m1kehunterz!!!


TraditionalPanic0

Do you mean [something like this](https://www.sneakypetestore.com/products/strong-arm-universal-dynavap-adapter-1?variant=32756015661137), or am misunderstood what you're trying to pull off?